Nieuwe ouders

Een eerste kennismaking

Alles begint met een eerste ontmoeting. We nemen u tijdens ons kennismakingsgesprek graag mee voor een rondleiding door De Noorderborch en vertellen u o.a. over de samenwerkingsovereenkomst die wij als school met u als ouder aangaan. Wat kunt u van ons verwachten? En wat verwachten wij van u? Hoe gaan we om met bepaalde situaties, zoals 10 minutengesprekken of als er onderzoek nodig is voor uw kind? Waar staat onze school voor? Allemaal vragen die belangrijk zijn wanneer u een schoolkeuze moet maken. Wij nemen daar uitgebreid de tijd voor.

Nieuw op school?

Zo’n zes weken voordat uw kind vier wordt, plannen we een intakegesprek voor u in met de intern begeleider (IB’er). In dit gesprek is ruimte voor kennismaking, maar krijgt u ook praktische informatie. Wat geeft u bijvoorbeeld uw kind mee naar school? Hoe ziet een schooldag eruit?
Om alvast een beetje te wennen, kan uw kind – nog voor de vierde verjaardag – vier dagdelen meelopen. De dag nadat uw kind vier is geworden, begint de school echt.

Benieuwd naar onze school? Neem contact op met Hélène Lucassen of Coen Oosterik. Zij leiden u graag rond en vertellen u alles wat u moet weten.